onsdag 4. juni 2014

Velkommen inn i min hage...1


Velkommen på en rundtur i hagen.******
I dag skal jeg vise frem en frodig hage i vekst.
En hage med "gratis" stauder fått av venner , bekjente, gamle husmannsplasser.
Mange historiske stauder og noen roser...


Dette er en Nikkesyrin.
Vokser utrolig fort. Er  en veldig dekorativ busk synes jeg.
Rotskudd fra min tantes hage. Har 3 stk i min hage nå, ønsker fler.


Her er noe fra gartneren og noen  fått...
Liljene er potteplanter fra min datters konfirmasjon for tre år siden.
Kommer igjen år etter år... 


Vendelrot eller (Legevendelrot) er ikke helt sikker.
Denne fant jeg ved bekken nedenfor huset, blir rosa etterhvert.
Sommerfuglene er glad i denne. Sprer seg mye, må holdes i sjakk...


Zinkbaljen med krydder jeg bruker ofte..
Timian , brukes til grillmat, marinader greske poteter..
Oregano til pizza og ellers som over..
Mynte, brukes på is, desserter og til  "Paraplydrinken" Mojitos ;-))
*****


I morgen viser jeg litt mer fra hagen!! 

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja så fint og frodig det er i hagen din.
Det er så stas med stauder og planter en får og deler med hverandre, og gamle sorter må man gjerne i gamle hager for å finne.

Nydelige bilder og takk for titten, Marit.