torsdag 25. april 2013

Tankespinn

For tre år siden flyttet jeg inn i dette huset her ;-))
Det var stor overgang å flytte inn i et hus på 110 m2
(Før hadde jeg bodd i et som var 3 ganger så stort. Altfor stort;-))
Huset var slitt, men  i bra tekn stand...
Fikk kjøpt mye under takst, og blir gjeldfri  som pensjonist..
Her var det ingen hage,  ingen busker.
 Det var KUN et hus....og en stubbe..
Da var det bare å brette opp skjorta  og rett og slett  ærbe, som vi sier her, og det har jeg/vi gjort.
Bra har det blitt etterhvert. Selv om mye mangler...
Etter  2 år ser det slik ut...
To flinke "polakker" hjalp meg med husvask.
 Maling og snekring. Jeg måtte også bytte litt panel...
Hele 25 lengder;-)
Terrassen er fin om kvelden. Lun når det er kaldt og sval om sommeren...
Fra kjøkkenvindu - mot høyre skal det også opp en platting/pergola...
Skyggested.
 Huset har nemlig sol  fra morgen til kveld..
Bod og to hundegårder har også kommet opp...
En del gjerde og et tørkestativ  også...


Slik så terrasse ut for tre år siden. Pill råtten...

Hele 35 m2 var bare å bryte opp.....
Planlegging er godt i gang.
Ny skal opp i sommer (så fort som mulig),
 men ikke så stor som 35m2, det vil jeg ikke ha.
Her skal det bli både tak og  gamle vinduer, etterhvert..
Har fått flotte gamle dører ,vinduer noe materialer pluss ved av ei venninne,
 fordi vi rydder på bruket hennes...snilleste!!
Men platting først;-))
Så blir det søknad om fasade endring. Utbygg over inngangsparti,
og garage...
Denne trappa skal også vekk. Planlegger nytt her også i samme "slengen".
så får vi se hvor langt skattepenga rekker.....
....og hvor mange pillarer vi orker å borre;-))

****
Nå tar jeg kvelden.
Vondt i ryggen orker ikke ligge, men får vel prøve;-))

Ha en flott vårdag!



7 kommentarer:

Jatte sa...

Så flott dere har fått det!!:)

Blir nok veldig fint med de planene dere har fremover også . . .

God Torsdag til deg,
Nattaklem fra Jatte♥

Merethe sa...

Gøy å planlegge utbedringer av hus og hage. Blir spennende å følge med på dine prosjekter.

Rekkehuset sa...

Så koselig blogg du har:-) Jeg legger meg til som følger så jeg kan komme innom igjen. Teppet blir nok veldig fint, og det er spennende å se utviklingen fra slitent hus til koselig idyll:-) Hjertelig hilsen Hanne.

Rekkehuset sa...

Meg igjen..får ikke til å legge meg som følger - følgerknappen din forsvinner med en gang jeg åpner siden. Men jeg har lagt deg i huskelista på min egen blogg, så da finner jeg deg likvel:-) Ha en finfin dag!

Ingun sa...

Sikkert blogger som streiker. Prøv seinere. Velkommen :-)

Knutine sa...

Trappa di er skikkelig retro.
Og ingen sklir på isen på den.
Noe man gjør på min tretrapp!!

Ha en flott helg i det koselige huset ditt:-)

kariogjon sa...

Alltid moro å se før- og etter- bilder. Vi bygget hus på skogstomt. Skogen var det ikke mye igjen av når huset var satt opp. Vi mistet litt motet, men vi får ta en bit om gangen. Inspirerende å se hva andre har fått til!